zondag 23 september 2012

De Girls Zoeken Alligators


Een kleine delay in het bloggen. Het internet heeft ook een beetje weekend hier maar net toen ik ging bellen voor support, hadden we weer verbinding.

Deze ochtend doen we rustig aan. Als we klaar zijn met zwemmen, douchen, ontbijten, bloggen etc., gaan we richting Big Bass road. Ik heb groupon bonnen voor een one hour airboat tour van Boggy Creek.
Onderweg moeten we ook tanken want na een week is de tank wel leeg. Natuurlijk gaat het lampje branden als we net de tolweg opdraaien en er nergens een tankstation te bekennen is. Pas als we bijna bij Boggy Creek zijn komen we er een tegen. Het tanken gaat soepeltjes: de creditcard wordt door het apparaat niet geaccepteerd dus lopen we naar binnen. Daar moeten we beslissen voor hoeveel we willen tanken. Tja, hoeveel gaat er in een mega Jeep? De mevrouw van het tankstation heeft zelf een kleinere auto en dus ook geen idee. We spreken een bedrag af maar als ik er boven kom dan moet ik weer naar binnen, waarschuwt ze me. Dan stop ik toch gewoon eerder zei ik nog. Ik blijf net onder het afgesproken bedrag en hang de slang weer terug. Op het schermpje staat nu dat ik me moet melden bij de cashier. Wat nu weer? Ik toch weer terug naar binnen en wachten, wachten….. Krijg ik een 2e bonnetje om te tekenen. Maar ik hoefde toch niet terug te komen als ik onder het bedrag zou blijven? Ja, maar nu heb je een bonnetje met het juiste bedrag er op. ?????????
Al met al zijn we een goed kwartier verder en kunnen we de laatste mile naar Boggy Creek afleggen. We leveren de groupons in en kunnen mee met de tour van 13:15u en als we even willen blijven wachten dan misschien met die van 12u maar dan moet er iemand niet komen opdagen. Alle reserveringen van de boot van 12u arriveren dus wij besluiten in de buurt wat te gaan lunchen. Op het terrein zelf zit een shabby uitziend restaurant en daar hebben we niet zo’n zin in. We rijden wat verder en verder en verder en verder maar komen niets tegen. Dan maar weer terug, we lunchen wel na de tour. En als we zelf niet kunnen eten, voeren we de geitjes en het kalfje van de petting farm op de naast gelegen camping.



Om 13:15 gaan we de boot in….. We scheuren heerlijk over het water en de planten maar komen niet heel veel wildlife tegen. Een paar vogels (geen bijzondere), wat schildpadden (die ik niet zie), 2 grote alligators van veraf en 2 baby’s van dichtbij. Maar het was toch wel een leuk ritje.

Ja, dat streepje in het midden is een gator!


Zoekt en gij zult vinden.....of niet.


High speed!





Van Boggy Creek rijden we naar de Florida mall. Daar nemen we een late lunch, worden schoenen en een broek aangeschaft en natuurlijk bezoeken we de M&M’s store. 



Voordat we terugrijden naar de villa, bezoeken we de Wallmarkt aan de 27. Erg veel wordt er niet gekocht maar de ontbijtspullen zijn in ieder geval weer aangevuld. Maar niet met de zoetigheden van onderstaande foto hoor.


Vanavond gaan we eten bij Capt’n Jack’s op Downtown Disney. Hier hebben we nooit eerder gegeten en het stond op ons lijstje om uit te proberen. Geen slechte keus, veel lekkere visgerechten en we hebben goed gegeten.


Na het eten hebben we onze handen gewassen bij Basin zodat we met frisse, zachte handen naar huis konden rijden. Om ongeveer 23:30 waren we terug bij de villa en erg lang hebben we het niet uitgehouden voordat de bedden werden opgezocht.

2 opmerkingen:

  1. Ja, je moet net geluk hebben bij de airboat tour. Toen ik hem deed zag ik de meeste wild(nou..) life in de waterplanten niet ver van de oever. De captain's dish ziet er heerlijk uit. Have fun, girls.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer eens wat anders dan Disney... :)
    En Orka zonder oordoppen op die boot, ging dat goed?
    Al met al zag het er weer erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen