zaterdag 22 september 2012

De Girls Doen Magisch


Na weer een heerlijke nachtrust zijn we om 7:30u uit ons bed en wordt na wat tv te hebben gekeken een begin aan het blog gemaakt. Girl 2 en 3 gaan op alligator jacht en denken er ook een gezien te hebben. Als alle verplichtingen weer gedaan zijn, gaan we op weg naar het Magic Kingdom. We parkeren netjes op de grote parkeerplaats van het ticket and transportation center en zetten de scootmobiel in elkaar. De parkeer-meneer van Disney ziet dat en zegt dat we ook naar de disabled parkeerplaatsen mogen want nu moeten we ongeveer een mile rijden met de scootmobiel. Ik had op internet gelezen dat je geen gebruik mocht maken van de invalidenplaatsen als je geen officiĆ«le invalidenkaart hebt (want natuurlijk was ik goed voorbereid). Maar volgens die meneer was dat helemaal niet nodig. We besloten dus naar de invalidenplaatsen te rijden. Daar aangekomen bleek mijn verhaal wel te kloppen, mocht dus niet. Maar we konden wel op de diamond plaatsen staan (direct naast de invalidenplaatsen) en moeten gewoon bij ieder park aangeven dat we een scootmobiel hebben want er zijn meer speciale plaatsen waar je dichterbij de ingang staat maar geen kaart nodig hebt. 

Op naar de eerste attracties: monorail of ferryboat (de parkeerplaats van het magic kingdom ligt namelijk niet bij het park). Die keus werd voor ons gemaakt want de monorail was tijdelijk niet in gebruik. Het werd dus de ferryboat.


Al snel kwamen we aan de overkant en konden we het Magic Kindom in al zijn Halloween glorie aanschouwen.



Volgende week gaan we ook nog naar het halloweenfeest en dan neem ik meer foto's van de versieringen. Het ziet er in ieder geval heel gezellig uit.

Tijd voor een cruise! We zijn tenslotte in Florida en daar zijn genoeg cruisemaatschappijen om uit te kiezen. Wij kiezen de Jungle cruise en gaan 3 weken door de jungle van Azie, Afrika en Zuid-Amerika varen. 

Wildlife onderweg:


Onze boot (we hebben gedeelde hutten met verrandah!):


Na de cruise doen we het even rustig aan. We bezoeken de Enchanted Tiki room. Ik vond de versie "Under New Management" veel leuker. Na de brand hebben ze de oude versie weer in ere hersteld en die is een beetje sloom. 



Tweet, tweet, tweet:


Na sloom, volgt wild wat betreft girl 1 en 2. We hebben fastpasses voor Splash Mountain en vullen de tijd met een ritje in de mijntrein van Big Thunder Mountain. Met losse handen natuurlijk en geprobeerd te filmen waardoor ik bijna uit het karretje wordt geslingerd (er is iets verschil in omvang tussen girl 1 en 2 dus ik (girl 1) zit altijd wat ruim onder de labbar).




Splash Mountain doen we met regenjasje want we zitten voorin en willen niet de hele dag met een nat achterwerk lopen.



Girl 2 met losse handen en girl 1 aan het filmen (het bewijs dat we er echt in geweest zijn):


Het is alweer 13:30 en tijd om de rumbly in ons tumbly te stillen. En waar kan je dat het beste doen? Juist, bij Pooh en zijn vrienden. Die zijn nog steeds te vinden in Crystal Palace. Tijdens ons allereerste WDW bezoek, hebben we hier ook gegeten. Een beetje nostalgie dus....


Gezellie: 


Het voorgerecht:


Het hoofdgerecht (de couscous was erg lekker dus die mocht nog een keer):


Het tussengerecht: 


Wat een enthousiasme:


En tigger ging ook nog spinnen/grommen toen ik met hem danste! Ik weet niet of dat de bedoeling was want volgens mij mogen ze helemaal geen geluid maken.
Van het toetje heb ik maar geen foto's gemaakt want dat waren asociaal gevulde borden. Ik geloof dat we allemaal wel toetjes-mensen zijn!

Met zeer gevuld buiken verlaten we Crystal Palace en lopen gelijk tegen de parade van drie uur aan (What time is the 3 o' clock parade?). 




En dan de achtbaan voor watjes, The People Mover in Tommorrowland. Nu durft girl 3 wel met losse handen. 


Paging Mr Morrow, mr Tom Morrow. Die man heeft het maar druk, wordt altijd opgeroepen als we in de people mover zitten. 

Wij gaan op een missie om de planeet te redden. En dat is zo te zien een hele serieuze missie:



Van Tommorowland lopen we naar Fantasyland. Daar wordt hard gewerkt aan het nieuwe gedeelte. Een klein deel is al af en open en dat willen we natuurlijk wel zien en uitproberen. 
Ik bezoek mijn collega's en zie dat ze hier niet zo hard hoeven te persen. Misschien moet ik toch maar eens gaan solliciteren in WDW. Dan hoef ik er vast ook niet in de nacht uit.


Ook de kinderachtbaan is te wild voor girl 3, girl 1 en 2 nemen wel een vlucht. 



Vandaag gaat het park om 19u dicht vanwege het Halloweenfeest en het is na alle bezigheden alweer 18u geweest. Onderweg naar de uitgang pakken we It's a Small World mee zodat we de rest van de avond met dat %#$ liedje in ons hoofd zitten. 



De regen die we de hele dag niet hebben gezien komt nu behoorlijk uit de lucht vallen. Droog door onze regenjassen arriveren we bij onze diamond parkeerplaats. We zetten girl 3 af in de villa en girl 1 en 2 gaan nog een hapje eten. We kiezen voor Portobello in Downtown Disney. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Een goede afsluiting van deze dag.

2 opmerkingen: